Bio a eko lži. Co je greenwashing a jak ovlivňuje módu? Jak nepodlehnout zelenému vymývání mozku.

Mohlo by Vás zajímat

S klimatickou krizí a podporou filozofie ekologické udržitelnosti v různých oblastech života přichází množství kreativních řešení.

Organizace a komerční společnosti prohlašují, že chtějí přispět k udržení optimálního stavu planety, zachránit ji, přispět svým dílem.

Mnohé z nich to myslí skutečně vážně, ale jsou mezi nimi i takové, které jen ucítili obchodní příležitost a nasedli na marketingovou „zelenou“ vlnu. Tyto firmy se dopouštějí takzvaného greenwashing.

zelený marketing

Firmy, které se ho dopouštějí, jsou typické praktikami, které zneužívají péče společnosti o životní prostředí a formou slibů o jeho vylepšení či záchranu se snaží získat větší sympatie stávajících či potenciálních zákazníků. Snaží se tak prohloubit důvěru ve svou značku v marketingových kampaních.

Je pravděpodobné, že při vývoji svých produktů vynaložili jisté úsilí, aby snížili jejich negativní dopad na životní prostředí, ale často jde jen o imidžové změny, které nepředstavují ucelené a rozumné řešení a mají zákazníka oklamat či zavádět, aby zůstal daným produktem nadále věrný nebo jejich začal nakupovat.

Často však jde opravdu jen o chytrý, i když riskantní, marketing. Děje se tak například v automobilem či módním a kosmetickém průmyslu nebo v potravinářství.

- Advertisement -PR článek

Nejnovější články

Vyjádřete svou individualitu s plackou na míru

Hledáte způsob, jak se odlišit od davu a vyjádřit svou osobnost? Nebo chystáte zajímavé setkání či oslavu a chcete...
- Advertisement -PR články

Další články autora

- Advertisement -muzi