S klimatickou krizí a podporou filozofie ekologické udržitelnosti v různých oblastech života přichází množství kreativních řešení.
Organizace a komerční společnosti prohlašují, že chtějí přispět k udržení optimálního stavu planety, zachránit ji, přispět svým dílem.
Mnohé z nich to myslí skutečně vážně, ale jsou mezi nimi i takové, které jen ucítili obchodní příležitost a nasedli na marketingovou „zelenou“ vlnu. Tyto firmy se dopouštějí takzvaného greenwashing.
zelený marketing
Firmy, které se ho dopouštějí, jsou typické praktikami, které zneužívají péče společnosti o životní prostředí a formou slibů o jeho vylepšení či záchranu se snaží získat větší sympatie stávajících či potenciálních zákazníků. Snaží se tak prohloubit důvěru ve svou značku v marketingových kampaních.
Je pravděpodobné, že při vývoji svých produktů vynaložili jisté úsilí, aby snížili jejich negativní dopad na životní prostředí, ale často jde jen o imidžové změny, které nepředstavují ucelené a rozumné řešení a mají zákazníka oklamat či zavádět, aby zůstal daným produktem nadále věrný nebo jejich začal nakupovat.
Často však jde opravdu jen o chytrý, i když riskantní, marketing. Děje se tak například v automobilem či módním a kosmetickém průmyslu nebo v potravinářství.
https://krysaci.cz/jak-prezit-na-pracovnim-trhu-v-dobe-recese/
https://juniormedia.cz/dobry-zamestnavatel-si-svych-lidi-vazi/
https://iprodeti.cz/poridte-svemu-synovi-na-vanoce-vlastni-auto/